Pachetul Cărțile Spiridușul Inimii, Poarta Aventurilor și Căpitanul Clipă
Jocul de cărți Spiridușul Inimii, Cărțile de respirație calmă Spiridușul Inimii, și Căpitanul Clipă – Cu program de reglare emoțională și concentrare a atenției, și Jocul de cărți Poarta Aventurilor – totul într-un singur pachet.
- Livrare estimată: până la 4 zile lucrătoare
- Livrare gratuită: pentru toate comenzile de peste 200 Lei
Conținutul pachetului:
Căpitanului Clipă – Program de reglare emoțională și concentrare a atenției
Conținutul manualului:
- 228 de pagini de cunoștințe valoroase în manual
- 85 de exerciții jucăușe pentru exersarea reglării emoționale și a mindfulness-ului
- 9 povești interactive de mindfulness
- un program de ateliere structurat pe durata a 10 săptămâni
- 36 de ilustrații care însoțesc poveștile
- exerciții adaptate pentru grădiniță, școală, și chiar și pentru acasă
- context teoretic pentru 10 teme esențiale
- sfaturi și idei pentru activități atractive
- o gamă largă de imagini și ilustrații colorate, atrăgătoare
Prin aventurile Căpitanului Clipă copiii vor :
- învăța elementele fundamentale ale reglării emoțiilor;
- asimila tehnica de direcționare a atenției;
- învăța diverse tehnici de autoliniștire pentru a facilita gestionarea stresului;
- învăța modalități prin care să nu se lase prinși în capcana gândurilor negative;
- învăța să își liniștească vocea critică interioară;
- învăța cum să fie mai deschiși și să se accepte pe ei înșiși și pe ceilalți.
Programul Căpitanul Clipă introduce copiii în lumea mindfulness-ului, adică a prezenței conștiente, prin povești interactive, exerciții jucăușe și discuții.
Scopul programului este ca fiecare copil să învețe să se raporteze conștient la propriile simțuri și gânduri și să își redirecționeze atenția către activitatea prezentă.
De ce este important să ne însușim reglarea emoțională și controlul atenției adecvate în copilărie?
Crize de furie, izbucniri, agresivitate, comportament impulsiv – de ce se comportă un copil în acest fel?
Copiii devin adesea nerăbdători, tensionați, lovesc fără motiv alți copii, se întrerup constant unii pe alții, și nu au răbdare pentru finalizarea sarcinilor preșcolare sau școlare. De obicei, aceste comportamente sunt înțelese greșit și considerate ca fiind lipsă de educație, deși, de multe ori, motivul constă în reglarea emoțională inadecvată a copilului.
Controlul emoțional nepotrivit în copilărie poate provoca mai multe probleme care afectează diferite domenii ale dezvoltării copilului.
- În cazul în care copilul nu este capabil să își gestioneze emoțiile într-un mod corespunzător, acestea se pot manifesta prin izbucniri de furie, agresivitate, dar se poate comporta și prea impulsiv (de exemplu, întrerupe des vorbirea altora, încalcă regulile, mănâncă prea repede, se pripește).
- Lipsa reglării emoțiilor poate avea un impact negativ și asupra relațiilor sociale, deoarece copilului îi este mai greu să-și facă prieteni, intră mai des în conflicte cu colegii săi, la care nu poate reacționa adecvat și înțelege mai puțin emoțiile celorlalți.
- Copiii cu dificultăți de reglare a emoțiilor pot fi mai predispuși la anxietate sau stres în timpul sarcinilor școlare, ceea ce poate împiedica procesul de învățare.
Reacțiile emoționale negative indică abilități emoționale imature, însă gestionarea emoțiilor este cheia succesului academic, a pregătirii școlare și a sănătății mintale.
Și atenția copilului tău poatefi ușor distrasă?
Din ce în ce mai mulți copii se luptă și cu o carență de atenție care, din multe privințe, este și rezultatul lumii moderne de astăzi care este prea bogată în stimuli artificiali. Nu este vorba doar despre stimulii digitali; chiar și o simplă sesiune de cumpărături într-un hipermarket poate reprezenta o cantitate copleșitoare de stimuli pentru sistemul nervos al unui copil aflat în plină dezvoltare, stimuli pe care acesta nu este încă pregătit să îi proceseze în mod adecvat. Drept urmare, copilul se pripește, este tensionat, stresat, frustrat și incapabil să acorde destulă atenție sarcinilor sale sau chiar unor lucruri simple, cum ar fi citirea poveștilor sau jocurile în care ar dori să se cufunde.
În această carte, psihologul, profesorul de mindfulness (MBSR, MBCT) și de autocompasiune (MSC), Bella Bagdi oferă metode simple și eficiente destinate copiilor preșcolari și școlari primari, pentru a-și regla emoțiile și a-și susține controlul atenției.
The Captain Moment Program’s 10 Weekly Themes:
Spiridușul Inimii – Joc de cărți pentru dezvoltăre inteligenței emoționale
„Spiridușul Inimii”, un joc de cărți dedicat dezvoltării inteligenței emoționale, îi ajută pe cei mici să învețe să-și exprime și să-și gestioneze emoțiile, învățând, de asemenea, să respecte sentimentele celor din jur. Acest joc de cărți este un ajutor valoros pentru copii, oferindu-le ocazia să se calmeze în situații emoționale dificile, cum ar fi tristețea sau furia, și să învețe strategii sănătoase de gestionare a emoțiilor, într-un mod ludic. Astfel, aceștia se vor descurca mai bine în fața provocărilor emoționale, își vor întări relațiile sociale și vor crea prietenii mai sincere.
De ce merită să vă jucați cu cărțile Spiridușul Inimii ?
Emoțiile noastre stau la baza modului în care ne simțim în lume și în care reacționăm la influențele expuse. Comportamentul copiilor este încă foarte influențat de emoțiile lor, deoarece lobul lor frontal responsabil pentru gândirea rațională, nu este încă suficient de dezvoltat. Din acest motiv, copiii reacționează adesea impulsiv sau se luptă cu faptul că nu pot face față unei emoții, așa că se prăbușesc emoțional, devin frustrați, au accese de furie sau chiar se îmbufnă. O parte semnificativă a conflictelor dintre copii sunt cauzate și de problemele asociate cu reglarea emoțională.
Ce putem face?
În primul rând, principala modalitate de a îi ajuta pe copii este să îi învățăm să își recunoască și să își denumească emoțiile, și să le arătăm cum pot să le facă față. Pe măsură ce copiii cresc, emoțiile lor devin din ce în ce mai complicate, de aceea este mai eficient să începem asimilarea acestor abilități cât mai curând posibil. Cercetările din ultimele decenii și rezultatele psihologiei pozitive susțin în mod clar importanța inteligenței emoționale și a reglării emoțiilor pentru bunăstarea noastră mentală și emoțională.
Cu ajutorul cărților, vă puteți însuși toate acestea într-un mod jucăuș. Activitatea ludică cu emoțiile, îi ajută pe copii să își recunoască, să devină conștienți de, să își exprime și să își regleze propriile emoții. În timpul jocului, poți vorbi cu copilul tău despre emoțiile sale, ceea ce vă va ajuta să îi dezvoltați inteligența emoțională și, totodată, va întări relația dintre voi.
În timpul jocului, copiii se deschid, fac cunoștință cu lumea emoțiilor într-un mediu protejat, într-un mod care le este cel mai accesibil, dobândind astfel cunoștințe mult mai aprofundate despre emoțiile lor.
În plus, jocul poate fi jucat în mai multe feluri – în familie, într-o grădiniță sau grup școlar, în vacanță sau chiar acasă, doar voi doi.
De ce este important să dezvoltăm inteligența emoțională în copilărie?
Inteligența emoțională (IE) include capacitatea de a recunoaște, înțelege și gestiona emoțiile, precum și abilitățile de empatie, relațiile sociale și autoreglarea emoțională. Iată câteva motive pentru care este deosebit de important să dezvoltăm inteligența emoțională a copiilor:
Astfel, dezvoltarea inteligenței emoționale nu doar îmbunătățește calitatea actuală a vieții copiilor, dar are și un efect pozitiv asupra fericirii și succesului lor pe termen lung. Părinții și educatorii joacă un rol cheie în acest proces, deoarece pot oferi sprijin și oportunități de învățare prin care copii vor dobândi aceste abilități importante.
Cu cărțile Spiridușul Inimii puteți juca în multe feluri, învățarea devine mai interesantă și mai variată, până când și jocul mai fascinant și plăcut atât pentru copiii de la grădiniță, cât și pentru cei de școală.
De ce este abordarea ludică cea mai potrivită pentru dezvoltarea inteligenței emoționale?
Metodele jucăușe sunt extrem de eficiente în dezvoltarea inteligenței emoționale în copilărie, deoarece jocul este o metodă naturală de învățare pentru copii. În timp ce învățarea devine adesea plictisitoare pentru copii, iar părinților le este de multe ori dificil să vorbească despre emoții (pentru că des, nici ei nu au suficiente cunoștințe în acest domeniu), jocul de cărți creează un cadru în care atât copiii, cât și părinții se pot deschide emoțional.
Joaca oferă copiilor posibilitatea de a-și exprima liber sentimentele, indiferent dacă sunt pozitive sau negative. Acest context îi va ajuta să își înțeleagă și să își gestioneze emoțiile. În timpul jocului comun, copiii învață să coopereze, să împărtășească, să se joace pe rând și să gestioneze conflictele. Aceste abilități sociale sunt componente importante ale inteligenței emoționale.
Activitățile jucăușe oferă un mediu sigur și susținător, în care copiii pot experimenta și învăța din propriile greșeli fără teama de a fi aspru judecați. În timpul jocului, copiii pot resimți/retrăi situația celorlalți, ceea ce sprijină dezvoltarea empatiei. Ei învață cum se simt ceilalți și cum să reacționeze în mod corespunzător.
În timp ce se joacă, copiii învață să își controleze impulsurile, să urmeze regulile și să se gândească pe termen lung, toate acestea fiind elemente importante pentru autoreglarea emoțională. Feedback-ul pozitiv în timpul jocului întărește încrederea în sine și stima de sine a copiilor, ceea ce îi va motiva să își dezvolte în continuare abilitățile emoționale. Jocurile și provocările creative îi ajută pe copii să își dezvolte abilitățile de rezolvare a problemelor și a gândirii creative, competențe esențiale și pentru formarea inteligenței emoționale.
Cărți de respirație calmă Spiridușul Inimii
Exerciții de respirație relaxantă și cu 5 degete pentru copii
Cărțile de respirație calmă „Spiridușul Inimii” ne oferă un mijloc eficient de a sprijini dezvoltarea autoreglării emoționale a copilului nostru.
- Însușirea reglării emoționale și a gestionării impulsurilor este importantă încă de la vârsta preșcolară.
- Odată cu începerea școlii, mulți copii se confruntă cu anxietatea de performanță, teama de necunoscut, iar în adolescență, cu anxietatea socială.
Exercițiile de respirație cu 5 degete și cele pentru relaxare pot fi utile atât în momente de stres emoțional, dar și ca metodă preventivă. Acest pachet conține 40 de opțiuni pentru diferite exerciții. Reglarea emoțiilor este esențială pentru pregătirea școlară, succesul academic și sănătatea mintală a copilului.
Învață-ți copilul să se calmeze!
Ajută-ți copilul să își însușească abilitățile de reglare emoțională și auto-liniștire într-un mod jucăuș și distractiv, folosind jocul de cărți de respirație calmă Spiridușul Inimii.
Cum contribuie jocul de Cărți de respirație calmă Spiridușul Inimii la dezvoltarea abilităților de auto-liniștire ale copiilor?
- Există 40 de opțiuni diferite în pachetul de cărți cu care puteți exersa
- Exerciții jucăușe: învățați prin ghidarea degetelor și dezvoltarea imaginației
- 4 moduri de joc: învățare plăcută și țintită în același timp!
În pachetul de Cărți de respirație calmă Spiridușul Inimii, găsiți două tipuri de cărți:
Cărțile de respirație cu Cinci Degete oferă copilului indicii vizuale, cum ar fi linii și săgeți, care îl ajută să deprindă ritmul corect al respirației. Urmărind cu degetul linia trasată pe pagină, copilul experimentează etapele inspirației și expirației, ceea ce transformă exercițiul într-o experiență multisenzorială care facilitează practica.
În aceste exerciții, copiii urmăresc liniile și săgețile aflate pe carte cu degetele în timp ce respiră în ritmul potrivit.
Această metodă îi poate ajuta:
- Să își concentreze atenția: concentrându-se pe respirație și pe mișcările degetelor, ei pot exclude mai ușor gândurile tulburătoare.
- Să se calmeze: respirația lentă și profundă relaxează corpul și mintea.
- Să își dezvolte coordonarea: coordonarea mișcărilor degetelor cu respirația contribuie la dezvoltarea abilităților motorii fine.
Cărțile creative de respirație conțin descrierile diferitelor exerciții de respirație, menite să stimuleze imaginația.
Exercițiile creative de respirație introduc o varietate de tehnici pe care copiii le pot aplica în diferite situații.
Aceste exerciții contribuie la dezvoltarea
- Imaginației: Copiii își pot imagina cum se transformă într-o morișcă de vânt sau într-un supererou, ori se pot închipui suflând în lumânările de pe tortul aniversar al zilei lor de naștere.
- Conștientizării corpului: În timpul exercițiilor, copiii își observă respirația și schimbările care se petrec în corpul lor.
- Creativității: Pe baza cărților, copiii pot să inventeze chiar și propriile exerciții de respirație.
Practica zilnică, realizată într-un mod jucăuș, îi ajută pe copii să își controleze atenția, să își gestioneze emoțiile și să reducă stresul, însă aceste cărți îi pot ajuta chiar și pe părinți să învețe cum să se calmeze.
Diversitatea cărților permite modalități de joacă diferențiate în funcție de obiectivul pe care dorești să îl atingi, sau de ceea ce îl interesează pe copilul tău:
- Joc de explorare: La început, copilul este liber să se familiarizeze cu cărțile, descoperind lumea lor vizuală, denumind figurile și elementele descrise. Ulterior, alegem o carte și urmărim instrucțiunile acesteia astfel încât să exersăm împreună exercițiul de respirație.
- Practică structurată: Ca modalitate de tranziție între două activități, sau pentru a integra exercițiul în rutina zilnică, îl invităm pe copil să aleagă o carte și, ulterior, realizăm împreună exercițiul descris.
- Aplicație țintită: Dacă starea emoțională actuală a copilului o cere (de exemplu neliniște, anxietate), să alegem o carte care promovează calmul și relaxarea.
- Evidențierea exercițiilor preferate: În cazul în care copilul are o carte (sau un exercițiu) preferată, o putem relua cu încredere de mai multe ori pe parcursul zilei, pentru a-i oferi întărire pozitivă și sprijin în dezvoltarea competenței.
Cel mai bine este să încorporați jocul în rutina zilnică și să vă jucați puțin cu cărțile în fiecare zi, astfel încât respirația conștientă să fie integrată mai ușor în viața de zi cu zi a copilului și în setul de resurse și, de asemenea, să ajute la procesarea stresului zilnic.
Poarta Aventurilor- Joc de cărți pentru dezvoltarea abilităților de rezolvare creativă a problemelor
Jocul de cărți Poarta Aventurilor îți ajută copilul să-și demonstreze ingeniozitatea prin aventuri captivante și pline de distracție. Prin intermediul acestui joc, copilul tău își va dezvolta încrederea în sine, capacitatea de rezolvare a problemelor, gândirea creativă și strategiile de adaptare și gestionare a emoțiilor.
Cum să devină copilul tău mai creativ, mai deștept și plin de viață?
Ca părinte, îți dorești ca copilul tău să poată face față aventurilor vieții și să gestioneze cu ușurință provocările, fie ele mari sau mici. În același timp, uneori, micuțul tău este descurajat, timid, speriat de o sarcină mai mare, simte că nu știe ce să facă. Uneori, nici măcar nu începe o activitate despre care tu știi că este perfect capabil să o ducă la bun sfârșit. Prin urmare, ești îngrijorat: ce se va întâmpla cu copilul meu mai târziu?
- Cum îi poți dezvolta abilitățile de rezolvare a problemelor?
- Cum ai putea să îi dai curaj și motivație?
- Ce poți face pentru a-l determina să înceapă lucruri noi cu plăcere?
- Ce poți face pentru ca el să găsească soluții creative în situații dificile?
De fapt, îl poți ajuta cu ceea ce îi place cel mai mult: joaca. Joaca în sine nu este doar distracție, este cea mai bună resursă de învățare. În timpul jocului, copiii au ocazia să își testeze propriile abilități, să exploreze situații noi și să fie mai puțin influențați de inhibițiile care, în viața de zi cu zi, i-ar putea descuraja să își pună la încercare puterile.
Jocul de cărți Poarta Aventurilor vă poate ajuta exact în acest sens. Prin intermediul cărților, va trebui să treceți prin aventuri magice, să găsiți o cale de ieșire din situații fabuloase, dar veți întâlni și situații cotidiene care necesită ingeniozitate și creativitate pentru a le rezolva.
Jocul are ca scop stimularea gândirii creative și a capacității copiilor de a rezolva probleme. În timpul jocului, copiii învață cum să rezolve situațiile în mod creativ și cum să dezvolte strategii eficiente de adaptare prin diverse aventuri magice și provocări cotidiene.
De ce este important să dezvoltăm abilitățile de rezolvare a problemelor la copii?
Cum se joacă Poarta Aventurilor ?
Jocul de cărți poate fi jucat în două feluri:
În modul de joc cooperativ, jucătorii nu concurează între ei, ci își unesc forțele pentru a trăi împreună cât mai multe aventuri și pentru a depăși cât mai multe provocări. Astfel, fie câștigă împreună, fie pierd împreună. Această experiență de joc comună încurajează colaborarea și munca în echipă, oferind în același timp aventuri captivante și amuzante, chiar și pentru cei mai tineri exploratori.
În modul de joc competitiv, exploratorii mai experimentați pot opta pentru o variantă competitivă a jocului, în care victoria aparține celui care își încheie primul misiunea. Cu toate acestea, chiar și în acest cadru competitiv, jocul păstrează accentul pe distracție și pe bucuria de a se juca, oferind o experiență plăcută și plină de aventuri tuturor participanților.
Pentru vârstă este recomandat acest joc de cărți?
Jocul este recomandat copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 12 ani, astfel încât atât cei mici, cât și membrii mai în vârstă ai familiei să se poată juca împreună.
Câte persoane se pot juca cu acest joc?
Jocul de cărți poate fi jucat de 1 până la 6 persoane simultan. Astfel, copilul tău se poate juca singur sau împreună cu familia, într-un grup de școală sau grădiniță. Alegerea modului de joc depinde în întregime de tine.
Cât durează un joc ?
Durata jocului variază între 15-20 de minute, așa că puteți apela la el într-o seară aglomerată a săptămânii sau îl puteți juca în momentele de relaxare în timpul unei călătorii.
| Căpitanului Clipă – Program de reglare emoțională și concentrare a atenției | Scris de: Bella Bagdi |
|---|---|
| Spiridușul Inimii Joc de cărți | 28 de cărți de emoții, |
| Cărți de respirație calmă Spiridușul Inimii | Cărți de respirație cu 5 degete (20 buc), |
| Jocul de cărți Poarta Aventurilor | 20 de Cărți de aventură cu o aventură magică pe o parte și cu o aventură cotidiană pe cealaltă parte |




























































Imréné Dombi Școala Generală Bocskai István din Derecske –
ImCu zeci de ani de experiență pedagogică, încerc să înțeleg cauzele lipsei de expresivitate la copii. Există mai multe motive. Cea mai semnificativă este „liniștea de acasă”. Din păcate, acesta este obstacolul fundamental în dezvoltarea expresivității. Un părinte care este ocupat, hărțuit la locul de muncă vrea liniște și pace în jurul său seara. Copilul se întoarce și el acasă obosit, dar ar vrea să vorbească, să povestească despre marile evenimente și problemele vieții sale, dar tatăl și mama lui îl reduc la tăcere. Nu din dezinteres. Dar sunt și ei plin de probleme.
Limbajul este cel mai important instrument al gândirii și resursa esențială pentru ca oamenii să comunice între ei. Fără el, viața comunitară ar deveni imposibilă. Profesorul din școală este o persoană cheie, o persoană de referință, indiferent ce materie ar preda. Personalitatea sa este un farmec care nu poate fi înlocuit cu nimic altceva. Sarcina sa este să ajute copiii să-și dezvolte capacitatea de a-și exprima gândurile și emoțiile, atât verbal, cât și în scris.
O soluție poate fi să vorbești cât mai mult cu copiii, motiv pentru care jocul de cărți Poarta Aventurilor poate fi considerat cel mai bun instrument, jucăuș, excelent, care dezvoltă abilități creative de rezolvare a problemelor și capacitatea de a face față aventurilor magice. Prin intermediul situațiilor cotidiene, copiii dobândesc curajul de a înfrunta provocările și își dezvoltă mecanisme eficiente de adaptare. „Mutii” de acasă încep și ei să vorbească când le vine rândul, iar ideile lor din ce în ce mai bune ies încet la iveală.
A fost emoționant să văd și să aud cum au găsit o soluție chiar și la cea mai imposibilă situație cu ajutorul obiectelor de pe discurile cu instrumente. Le-au plăcut discurile de abilități, au umplut albumul de succese în cooperare și muncă în echipă. Jocul a fost și mai distractiv atunci când am întors discurile cu instrumente cu fața în jos, iar ei le-au întors unul după altul din memorie. Au venit cu soluții amuzante care ne-au făcut să râdem.
Imréné Dombi
Școala Generală Bocskai István din Derecske
Csilla Berencsi-Eke Școala Generală și Școală Elementară de Artă Vermesy Péter din Maglód –
Acest joc te va ajuta să-ți cunoști sentimentele. Copilului îi este încă greu să-și identifice emoțiile, dar chipul fermecător al Spiridușului Inimii le aduce mai aproape de ei. Mulți dintre copii s-au recunoscut în timpul jocului și chiar și elevii mai tăcuți au reușit să se conecteze cu propriile sentimente.
„Pur și simplu te simți bine să te joci cu el.” (Máté)
„A fost cea mai bună oră!” (Médi)
Csilla Berencsi-Eke
Școala Generală și Școală Elementară de Artă Vermesy Péter din Maglód
Angelika Fenyves Grădinița din Strada Sípos, Debrecen –
Copiii au primit jocul de cărți Spiridușul Inimii cu mare interes. Grafica și micile imagini au fost, de asemenea, foarte apreciate de către copii. În timpul jocului comun, au fost bine motivați: am grupat emoțiile pozitive și negative, am încercat să le exprimăm prin mimică și posturi. În timpul conversațiilor, copiii au fost fericiți să vorbească despre propriile emoții, în mod surprinzător mai ales despre sentimentele negative.
Am primit din nou confirmarea că dezvoltarea inteligenței emoționale este de actualitate.
Recomand din toată inima jocul de cărți Spiridușul Inimii atât cadrelor didactice, cât și părinților, deoarece oferă o mare oportunitate pentru dezvoltarea personalității copiilor – inclusiv dezvoltarea inteligenței emoționale. Ajută la identificarea, diferențierea și exprimarea emoțiilor într-un mod jucăuș, imperceptibil.
Angelika Fenyves
Grădinița din Strada Sípos, Debrecen
Henriett Széll Educatoare, cadru didactic de sprijin, cadru didactic Ora Fericirii –
Imaginile sunt plăcute, ilustrative, expresive, adaptate vârstei copiilor și chiar și adulții sunt impresionați de obrajii diferiți ale spiridușilor. Acest joc reprezintă o oportunitate excelentă pentru un copil de a se cunoaște pe sine și pe semenii săi prin intermediul întrebărilor și acțiunilor desfășurate într-un cadru jucăuș, favorizând astfel dezvoltarea abilităților sociale.
În cazul copiilor mai mici, emoțiile fundamentale pot fi jucate foarte bine și ușor; cei mici recunosc și arată pe imaginile cărților ce s-a întâmplat cu spiridușul, dacă starea lui de spirit este sumbră sau veselă. Imaginile le-au stârnit rapid interesul și au privit cu curiozitate și au imitat fețele realiste ale spiridușului.
Copiii mai mari au trăit jocul din plin, atât din perspectiva implicării emoționale, cât și al cărților în acțiune. Aceștia le denumesc, le selectează, vorbesc despre imagini și pot respecta foarte bine regulile jocului. În timp ce se jucau, ochii strălucitori și fețele zâmbitoare ne-au mărturisit că copiii au reușit să se joace cu Spiridușul Inimii într-un mod liber și lipsit de griji, exprimându-și emoțiile cu mai mult curaj.
Recomand cu căldură jocul de cărți Spiridușul Inimii , atât în calitate de părinte, cât și de cadru didactic, încă de la începutul grădiniței, respectiv de la vârsta de 3-4 ani. Cu ajutorul acestor cărți putem introduce mai ușor copilul în împărăția emoțiilor, astfel încât până la sfârșitul grădiniței copii să devină încrezători și pregătiți/maturi pentru școală, putându-și arăta, exprima și regla emoțiile. Dacă folosim jocul de cărți în calitate de părinți, vom petrece un timp intim și de calitate în familie, încurajând copilul să îndrăznească să vorbească despre propriile emoții și să învețe cum să le gestioneze, observând totodată că și mama, tata sau frații fac același lucru.
Recomand jocul de cărți în special cadrelor didactice de la grădiniță, fiindcă poate fi bine integrat în munca noastră educațională, iar efectul său de dezvoltare este remarcabil în cadrul educației emoționale. Jocurile sale variate sunt potrivite pentru diferențiere, se adaptează vârstei și caracteristicilor individuale ale grupului de copii și ajută la exprimarea emoțiilor prin cuvinte cât mai devreme posibil. Jocul de cărți dezvoltă eficient abilitățile sociale și inteligența emoțională la copiii preșcolari, în timp ce aceștia se distrează. Jocul nu este distractiv doar pentru cei mici, ci îl implică și pe adult, învățându-l să își exprime emoțiile într-un mod liber și jucăuș.
Henriett Széll
Educatoare, cadru didactic de sprijin, cadru didactic Ora Fericirii
Mrs. Sarolta Németh Simon Grădinița Curcubeu, Școală Educativă pentru Dezvoltare, Școală Primară, Școală Profesională, Școală de Dezvoltare a Abilităților, Instituția Metodologică Unificată de Educație Specială –
Am încercat cărțile de respirație calmă Spiridușul Inimii cu clasa mea actuală, în comunitatea elevilor de clasa întâi, copii cu dizabilități de învățare, persoane cu autism, ADHD, copiii cu deficiențe mintale sau cu mai multe dizabilități.
Cărțile au devenit o parte a vieții noastre într-un mod aproape imperceptibil. Baza tratamentului eficient al copiilor cu autism este crearea unui mediu protetic. Aș mai adăuga că această predictibilitate face viața școlară previzibilă și, prin urmare, sigură și pentru cei din jur. Fiecare zi debutează cu o plimbare în clasă, începând din colțul clasei, unde avem o pădure parfumată, lângă un detaliu al pădurii pictat pe perete, ai cărui locuitori și plante reflectă întotdeauna înfățișarea adecvată a sezonului. Înainte de diverse exerciții de dezvoltare a atenției și a mișcării, efectuăm și exerciții de respirație. Atunci când am scos cărțile pentru prima dată, și copiii abia începeau să le cunoască, am știut că va fi preferata lor. Erau fericiți să se uite la fața blândă și expresivă a Spiridușului Inimii, la cărțile colorate. Deși copiii nu pot citi încă, cărțile „șoptesc”, iar mesajele lor sunt ușor de interpretat de copiii noștri.
S-au îndrăgostit atât de mult de Spiridușul Inimii încât ziua nu poate începe fără el. Am inventat deja mai multe jocuri cu cărțile, de exemplu: vă arăt respirația, găsește cartea care i se potrivește ! Sau alege-ți cartea preferata și arată-o celorlalți! Conversații: ai folosit cartea în timpul zilei? Primim răspunsuri foarte interesante, de exemplu: „Da, atunci când P. mi-a tras una și am vrut să-l altoiesc înapoi, mi s-a încins capul, dar l-am chemat pe Spiridușul Inimii. Furios, am suflat flacăra. După aceea, nu am mai vrut să-l lovesc.” sau: „Curcubeul este preferatul meu pentru că este atât de colorat!”
Mrs. Sarolta Németh Simon
Grădinița Curcubeu, Școală Educativă pentru Dezvoltare, Școală Primară, Școală Profesională, Școală de Dezvoltare a Abilităților, Instituția Metodologică Unificată de Educație Specială
Ágnes Torda Grădinița cu Program Prelungit – Punctul de Lucru de pe Strada Móricz Zsigmond, aflată în subordinea Primăriei Orașului Orosháza –
Poveștile Căpitanului Clipă mi-au devenit dragi încă din primul moment. Până în ziua de azi, am împărtășit fiecare basm cu copii mei de la grădiniță. Fiindcă oricum doream să descopăr poveștile, am ales să le spun, într-un mod neconvențional, înainte de culcare. Pentru că obișnuim să spunem povești în acest interval, l-am considerat momentul ideal, deoarece până în acel moment, toți copiii s-au liniștit și au urmărit poveștile cu maximă atenție. Mai mult, au fost fericiți și foarte entuziasmați să răspundă la întrebări nu doar în timpul poveștii, ci și după. Desigur, nu ne oprim aici! Începând cu următorul an școlar, aș dori să parcurg acest program cu grupul meu și să îl explorez mult mai în profunzime. Pentru mine, aceste povești și exercițiile jucăușe care le însoțesc sunt perfect adaptate grupei de vârstă preșcolară. Fiecare basm este foarte interesant, poți învăța multe din aceste povești. De asemenea, este foarte util faptul că fiecare capitol propune multe exerciții pentru procesarea subiectului, astfel încât există o mulțime din care puteți alege. Pentru mine, această carte este una dintre cele mai bune cărți. Merită recomandat tuturor!
Ágnes Torda
Grădinița cu Program Prelungit – Punctul de Lucru de pe Strada Móricz Zsigmond, aflată în subordinea Primăriei Orașului Orosháza
Kitti –
Este o carte extraordinară, eu și fiul meu o citim pe-aici, pe-acolo, într-un mod non-liniar, exact pe unde avem chef. Fiului meu îi plac foarte mult exercițiile interactive și este fericit. Acum are 5 ani, astfel încât această carte va fi bună mult timp de acum încolo.🙂
O recomand cu căldură tuturor părinților pentru uz casnic. 🙂 Chiar și eu învăț multe din ea.
Kitti
Irén Gonda, teacher –
În decursul celor zece săptămâni, am parcurs cu copiii un drum lung, Au înțeles misiunea personajelor și lecțiile valoroase învățate pe parcurs. Este suficient un cuvânt sau o propoziție din poveste pentru ca ei să știe imediat ce să facă.
Pentru mine este un succes uriaș! Sunt fericită și mă simt bine că am reușit să transmit conținutul cărții și programul visat de către creator. Este foarte important și absolut necesar pentru copii să ne ocupăm de dezvoltarea inteligenței emoționale și de predarea controlului atenției într-un cadru școlar!
Irén Gonda, teacher
Erika, cadru didactic –
Este o carte fantastică, cu povești captivante, iar limbajul ei este clar și ușor de urmărit atât de copii, cât și de adulți. Îmi place foarte mult că a fost inclus și contextul psihologic, cursul sesiunilor este evident și poate fi urmat și de cei care nu sunt educatori. Sarcinile și exercițiile sunt diverse, utile și oferă un mare ajutor copiilor și adulților deopotrivă. Cu fiul meu de patru ani și jumătate citim împreună cartea și o procesăm la nivelul lui, adoră povestea și personajele, iar meditațiile îi sunt deja familiare; seara, cere adesea exercițiul cu Lanterna, care îl ajută să se relaxeze și să adoarmă rapid. După o situație dificilă, îl chemăm în ajutor de multe ori pe Căpitanul Clipă pentru a ne oferi sfaturi despre cum să ne gestionăm mai bine emoțiile. Pentru fiul meu, Căpitanul a devenit un prieten imaginar.
O recomand atât părinților, cât și cadrelor pedagogice. Povestea este ușor de înțeles chiar și de copiii mai mici, dar îi implică și pe cei mai mari. Este un sprijin uriaș pentru părinți în dezvoltarea emoțională a copiilor. În calitate de cadru didactic, aștept cu nerăbdare să demarăm programul în școală. Va fi o completare foarte bună pentru Orele de Fericire.
Erika, cadru didactic
Grădinița cu Program Prelungit – Punctul de Lucru de pe Strada Móricz Zsigmond, aflată în subordinea Primăriei Orașului Orosháza –
Poveștile Căpitanului Clipă mi-au devenit dragi încă din primul moment. Până în ziua de azi, am împărtășit fiecare basm cu copii mei de la grădiniță. Fiindcă oricum doream să descopăr poveștile, am ales să le spun, într-un mod neconvențional, înainte de culcare. Pentru că obișnuim să spunem povești în acest interval, l-am considerat momentul ideal, deoarece până în acel moment, toți copiii s-au liniștit și au urmărit poveștile cu maximă atenție. Mai mult, au fost fericiți și foarte entuziasmați să răspundă la întrebări nu doar în timpul poveștii, ci și după. Desigur, nu ne oprim aici! Începând cu următorul an școlar, aș dori să parcurg acest program cu grupul meu și să îl explorez mult mai în profunzime. Pentru mine, aceste povești și exercițiile jucăușe care le însoțesc sunt perfect adaptate grupei de vârstă preșcolară. Fiecare basm este foarte interesant, poți învăța multe din aceste povești. De asemenea, este foarte util faptul că fiecare capitol propune multe exerciții pentru procesarea subiectului, astfel încât există o mulțime din care puteți alege. Pentru mine, această carte este una dintre cele mai bune cărți. Merită recomandat tuturor!
Grădinița cu Program Prelungit – Punctul de Lucru de pe Strada Móricz Zsigmond, aflată în subordinea Primăriei Orașului Orosházat