Nu rata noua carte a psihologului Bella Bagdi — o carte premiată cu distincția de inovație educațională

AJUTĂ-ȚI COPILUL SĂ ÎȘI DEZVOLTE CAPACITATEA DE REGLARE EMOȚIONALĂ, DE CONCENTRARE a atenției ȘI ÎNVAȚĂ-L CONTROLUL DE SINE PRIN INTERMEDIUL UNOR ACTIVITĂȚI LUDICE!

Prin aventurile Căpitanului Clipă copiii vor:

Ce conține cartea ?

Un program de activități de 10 săptămâni

9 povești interactive de
mindfulness

85 de exerciții ludice de reglare emoțională și de concentrare a atenției

„Noua carte a lui Bella introduce copiii în lumea emoțiilor și a reglării atenției într-un mod distractiv și practic, iar pe măsură ce noi, împreună cu copiii ne aventurăm pe mare cu Căpitanul Clipă, și noi, adulții, ajungem să ne cunoaștem mai bine.”

Agnes Vida, psiholog

De ce este important să ne însușim reglarea emoțională și controlul atenției adecvate în copilărie?

Crize de furie, izbucniri, agresivitate, comportament impulsiv – de ce se comportă un copil în acest fel?

Copiii devin adesea nerăbdători, tensionați, lovesc fără motiv alți copii, se întrerup constant unii pe alții, și nu au răbdare pentru finalizarea sarcinilor preșcolare sau școlare. De obicei, aceste comportamente sunt înțelese greșit și considerate ca fiind lipsă de educație, deși, de multe ori, motivul constă în reglarea emoțională inadecvată a copilului.

Controlul emoțional nepotrivit în copilărie poate provoca mai multe probleme care afectează diferite domenii ale dezvoltării copilului.

În cazul în care copilul nu este capabil să își gestioneze emoțiile într-un mod corespunzător, acestea se pot manifesta prin izbucniri de furie, agresivitate, dar se poate comporta și prea impulsiv (de exemplu, întrerupe des vorbirea altora, încalcă regulile, mănâncă prea repede, se pripește).

Lipsa reglării emoțiilor poate avea un impact negativ și asupra relațiilor sociale, deoarece copilului îi este mai greu să-și facă prieteni, intră mai des în conflicte cu colegii săi, la care nu poate reacționa adecvat și înțelege mai puțin emoțiile celorlalți.

Copiii cu dificultăți de reglare a emoțiilor pot fi mai predispuși la anxietate sau stres în timpul sarcinilor școlare, ceea ce poate împiedica procesul de învățare.

Reacțiile emoționale negative indică abilități emoționale imature, însă gestionarea emoțiilor este cheia succesului academic, a pregătirii școlare și a sănătății mintale.

Și atenția copilului tău poate fi ușor distrasă?

Din ce în ce mai mulți copii se luptă și cu o carență de atenție care, din multe privințe, este și rezultatul lumii moderne de astăzi care este prea bogată în stimuli artificiali. Nu este vorba doar despre stimulii digitali; chiar și o simplă sesiune de cumpărături într-un hipermarket poate reprezenta o cantitate copleșitoare de stimuli pentru sistemul nervos al unui copil aflat în plină dezvoltare, stimuli pe care acesta nu este încă pregătit să îi proceseze în mod adecvat. Drept urmare, copilul se pripește, este tensionat, stresat, frustrat și incapabil să acorde destulă atenție sarcinilor sale sau chiar unor lucruri simple, cum ar fi citirea poveștilor sau jocurile în care ar dori să se cufunde.

În această carte, psihologul, profesorul de mindfulness (MBSR, MBCT) și de autocompasiune (MSC), Bella Bagdi oferă metode simple și eficiente destinate copiilor preșcolari și școlari primari, pentru a-și regla emoțiile și a-și susține controlul atenției.

CUM?

CUM PUTEM SĂ ÎI ÎNVĂȚĂM PE COPII SĂ ÎȘI REGLEZE EMOȚIILE?

Pentru copiii preșcolari și școlari primari, poveștile și jocurile sunt cea mai bună modalitate de a învăța tehnicile de reglare emoțională și control al atenției.

CÂND?

CÂND AR TREBUI SĂ ÎNCEPEM?

Conform specialiștilor, educația emoțională și dezvoltarea inteligenței emoționale trebuie să înceapă cât mai devreme posibil, cel târziu la grădiniță.

Programul Căpitanul Clipă introduce copiii în lumea mindfulness-ului, adică a prezenței conștiente, prin povești interactive, exerciții jucăușe și discuții

Scopul programului este ca fiecare copil să învețe să se raporteze conștient la propriile simțuri și gânduri și să își redirecționeze atenția către activitatea prezentă.

Tematica celor 10 săptămâni a programului Căpitanul Clipă:

Căpitanul Clipă pornește în aventură: Introducere în lumea mindfulness-ului și însușirea tehnicilor jucăușe de respirație conștientă.

Căpitanul Clipă pe Insula celor Cinci: Explorarea celor cinci simțuri (văz, auz, miros, gust, atingere) folosind Pălăria Magică, simbol al conștientizării prezentului în povești.

Căpitanul Clipă și Rătăcitorul: Atenția este ca un mușchi care poate fi antrenat. Cățelul Rătăcitor simbolizează natura jucăușă a atenției, pe care o putem „chema” înapoi când se rătăcește.

Cufărul cu comori al Căpitanului Clipă: Descoperirea micilor bucurii cotidiene, aprecierea lucrurilor bune și crearea unor simțuri, precum bucuria, recunoștința și iubirea.

Căpitanul Clipă și Insula Liniștii: Dezvoltarea abilității de a se calma în situații stresante.

Căpitanul Clipă și Furtuna Emoțiilor: Cunoașterea emoțiilor fundamentale (bucurie, tristețe, furie, frică, surpriză, dezgust) și exerciții ludice pentru gestionarea acestora.

Căpitanul Clipă și reciful Norii Gândurilor: Înțelegerea naturii gândurilor și exerciții pentru a scăpa din capcana gândurilor negative.

Căpitanul Clipă și vocea critică interioară: Copiii învață să liniștească spiridușul Marcu Morocănosul, care întruchipează vocea critică interioară, în timp ce vor descoperi vocea lor încurajatoare.

Căpitanul Clipă și faptele amabilității: Copiii vor descoperi modul în care amabilitatea poate schimba lucrurile. Manifestarea amabilității prin atenție, cuvinte și fapte.

Mindfulness în viața de zi cu zi: Utilizarea conștientă a tehnicilor de mindfulness în situațiile cotidiene.

Haideți să navigăm împreună cu Căpitanul Clipă spre Insula celor Cinci și alte destinații interesante! La aventură pe marea emoțiilor!

„Programul Căpitanul Clipă al Bellei Bagdi îmbină resursele psihologiei moderne și practicile de mindfulness cu lumea magică a basmelor. Poveștile sale interactive și exercițiile jucăușe îi introduc pe copii în lumea inteligenței emoționale și a mindfulness printr-o abordare experiențială, oferind totodată părinților și profesorilor ocazia de a crește împreună cu ei.

Dr. Kornélia Nyitray, medic, instructor de mindfulness și supervizor

Fiecare sesiune este structurată în jurul următorului cadru:

DESTINAȚIA – OBIECTIVUL ACTIVITĂȚII

LA AVENTURĂ! POVESTE INTERACTIVĂ DE MINDFULNESS

MERINDĂ – CE AM ÎNVĂȚAT AZI DE LA CĂPITANUL CLIPĂ?

ANCORARE – EXERCIȚII DE PROCESARE A SUBIECTULUI

PORT – REZUMAT ȘI ÎNCHEIERE

SUNT CĂPITANUL CLIPĂ! – EXERSARE INDIVIDUALĂ

Uită-te în carte!

Uită-te în carte!

Opinii

Poveștile Căpitanului Clipă mi-au devenit dragi încă din primul moment. Până în ziua de azi, am împărtășit fiecare basm cu copii mei de la grădiniță. Fiindcă oricum doream să descopăr poveștile, am ales să le spun, într-un mod neconvențional, înainte de culcare. Pentru că obișnuim să spunem povești în acest interval, l-am considerat momentul ideal, deoarece până în acel moment, toți copiii s-au liniștit și au urmărit poveștile cu maximă atenție. Mai mult, au fost fericiți și foarte entuziasmați să răspundă la întrebări nu doar în timpul poveștii, ci și după. Desigur, nu ne oprim aici! Începând cu următorul an școlar, aș dori să parcurg acest program cu grupul meu și să îl explorez mult mai în profunzime. Pentru mine, aceste povești și exercițiile jucăușe care le însoțesc sunt perfect adaptate grupei de vârstă preșcolară. Fiecare basm este foarte interesant, poți învăța multe din aceste povești. De asemenea, este foarte util faptul că fiecare capitol propune multe exerciții pentru procesarea subiectului, astfel încât există o mulțime din care puteți alege. Pentru mine, această carte este una dintre cele mai bune cărți. Merită recomandat tuturor!

Ágnes Torda
Grădinița cu Program Prelungit – Punctul de Lucru de pe Strada Móricz Zsigmond, aflată în subordinea Primăriei Orașului Orosháza

Este o carte fantastică, cu povești captivante, iar limbajul ei este clar și ușor de urmărit atât de copii, cât și de adulți. Îmi place foarte mult că a fost inclus și contextul psihologic, cursul sesiunilor este evident și poate fi urmat și de cei care nu sunt educatori. Sarcinile și exercițiile sunt diverse, utile și oferă un mare ajutor copiilor și adulților deopotrivă. Cu fiul meu de patru ani și jumătate citim împreună cartea și o procesăm la nivelul lui, adoră povestea și personajele, iar meditațiile îi sunt deja familiare; seara, cere adesea exercițiul cu Lanterna, care îl ajută să se relaxeze și să adoarmă rapid. După o situație dificilă, îl chemăm în ajutor de multe ori pe Căpitanul Clipă pentru a ne oferi sfaturi despre cum să ne gestionăm mai bine emoțiile. Pentru fiul meu, Căpitanul a devenit un prieten imaginar.

O recomand atât părinților, cât și cadrelor pedagogice. Povestea este ușor de înțeles chiar și de copiii mai mici, dar îi implică și pe cei mai mari. Este un sprijin uriaș pentru părinți în dezvoltarea emoțională a copiilor. În calitate de cadru didactic, aștept cu nerăbdare să demarăm programul în școală. Va fi o completare foarte bună pentru Orele de Fericire.

Erika, cadru didactic

În decursul celor zece săptămâni, am parcurs cu copiii un drum lung, Au înțeles misiunea personajelor și lecțiile valoroase învățate pe parcurs. Este suficient un cuvânt sau o propoziție din poveste pentru ca ei să știe imediat ce să facă.

Pentru mine este un succes uriaș! Sunt fericită și mă simt bine că am reușit să transmit conținutul cărții și programul visat de către creator. Este foarte important și absolut necesar pentru copii să ne ocupăm de dezvoltarea inteligenței emoționale și de predarea controlului atenției într-un cadru școlar!

Irén Gonda, cadru didactic

Ca mamă și cadru didactic, consider că este extrem de important să pot oferi ajutor și îndrumare copiilor în procesarea și interpretarea dificultăților și evenimentelor lor de zi cu zi. Instrucțiunile practice ale cărții Căpitanul Clipă oferă o resursă extraordinară în acest sens. Este minunat să vezi și să experimentezi când copiii înșiși folosesc tehnicile de respirație învățate în situații reale și relatează că au reușit să îl conștientizeze pe Rătăcitor, cățelușul, ca un gând aventuros și să-l cheme înapoi. Cu ajutorul Pălăriei Magice, ei devin capabili să se concentreze asupra momentului prezent, și chiar și propria mea fiică de 10 ani mă avertizează dacă e nevoie să-mi pun Pălăria Magică, pentru că mă voi simți mult mai bine dacă devin atentă la ACUM. Pentru viitor, cred că este decisiv să încorporăm elementele și tehnicile învățate în viața noastră de zi cu zi, astfel încât toate acestea să devină obiceiurile familiei noastre. Prin Căpitanul Clipă, am primit o cheie care deschide ușile către o lume specială pentru copii, de a cărei existență poate nici măcar nu erau conștienți. Sunt infinit de recunoscătoare și fericită! Vă mulțumesc!

De atunci, am mai comandat încă două exemplare cadou, pe lângă al meu. Aș recomanda această carte pentru că am experimentat în mod direct și prin atitudinea schimbată a copilului meu, cât de valoroase și practice sunt resursele pe care le oferă.

Diána Tóth, cadru didactic

Capitolele individuale ale cărții sunt bine construite unul după altul, copilașului îi place să lucreze împreună. Recomand cartea și educatoarelor de grădiniță. Potrivită pentru lucrul în grupuri mici.

Erzsébet

M-a captivat și m-a entuziasmat. Modul în care este structurată cartea este minunat, are o mulțime de lucruri utile pentru copii. Este foarte bogată, atinge o gamă largă de subiecte și există multe activități care pot fi asociate cu acestea. Am început să o procesăm sub formă de sesiuni săptămânale în clasa a doua. Vă mulțumesc foarte mult!

Andi, cadru didactic

Conține o mulțime de practici bune. Povestiri simple, scurte. Pe baza experienței de până acum, și copiilor le place.

Kinga, cadru didactic

Programul de 10 săptămâni este o idee foarte bună. Folosesc programul în grupa mijlocie. Poveștile trebuie prescurtate pentru copii, uneori reformulate. În afară de asta, îmi place să-l folosesc în munca mea, iar reacția copiilor este, de asemenea, pozitivă. Cartea se adeverește a fi eficientă și pentru cei care se află la începutul practicii meditației și a mindfulness-ului. Desigur, cel mai bine ar fi ca sesiunile să fie conduse de profesori cu experiență.

Zsuzsanna

Este o carte extraordinară, eu și fiul meu o citim pe-aici, pe-acolo, într-un mod non-liniar, exact pe unde avem chef. Fiului meu îi plac foarte mult exercițiile interactive și este fericit. Acum are 5 ani, astfel încât această carte va fi bună mult timp de acum încolo.🙂

O recomand cu căldură tuturor părinților pentru uz casnic. 🙂 Chiar și eu învăț multe din ea.

Kitti

Sunt foarte recunoscătoare! Această carte poate fi de ajutor părinților care întâmpină dificultăți în gestionarea cu înțelepciune a comportamentului copilului sau nepotului lor. Vă mulțumesc mult ! Mi-a fost și îmi va fi de mare ajutor în viitorul apropiat. Îmi oferă o mulțime de gânduri și tehnici noi, pozitive. Ar putea fi foarte util în educația copiilor din grădinițe și școli. Mi-aș dori ca un număr cât mai mare de copii din grădinițe și școli să-l cunoască pe Căpitanul Clipă și secretul Pălăriei magice!

Ildikó

O carte super bună și foarte utilă! Ne place foarte mult! În mod similar cu Ora Fericirii, cărți menite să sporească încrederea în sine, seria Spiridușul Inimii se numără, de asemenea, /,mjkjnnmprintre preferatele noastre! Ar fi foarte important să ne însușim aceste tehnici începând de la grădiniță, astfel încât copiii să poată face față mai ușor dificultăților predominante în sistemul educațional!

Tímea Horváth

Cartea a sosit acum 3 zile, fiica mea de 5 ani și jumătate și cea de 3 ani și jumătate o adoră! Îmi place și mie s-o citesc, descrierile sunt atât de detaliate încât imaginația noastră prinde aripi. Între timp, putem purta discuții interesante despre locurile în care cutreieraseră în imaginația lor. 😃 Astăzi, cea mică a adus-o și în călătorie.  ☺️

Anett Bozsó Kotroczó

Am comandat-o și noi. Folosim cartea pentru un copil de patru ani și am ajuns la săptămâna a treia. Îi plac foarte mult basmul și exercițiile. Nu am regretat deloc că am comandat-o și că am început programul de zece săptămâni.

Ildikó Bacsa

Cei care au încercat programul Căpitanul Clipă și le-a plăcut mult
Sursă
Source: Facebook

„Am încercat de nenumărate ori să redirecționăm atenția copiilor prin vorbe înțelepte, răbdare, rugăminți, indicații, fermitate sau chiar pedepse, dar, să fim sinceri, cu rezultate modeste. Apoi, într-o zi, iei în mână cartea Căpitanului Clipă și, ca într-un film alb-negru care deodată devine color, zâmbești brusc, o căldură ciudată te cuprinde și sufletul îți este inundat de recunoștință… Doamne, asta am căutat de atâția ani! Pur și simplu, cartea Căpitanul Clipă a lui Bella Bagdi constituie o resursă esențială și o schimbare de perspectivă pentru fiecare educator și părinte.”

Márti Szabó, cadru didactic

Despre scriitoare

BELLA BAGDI

Psiholog, profesor de mindfulness (MBSR, MBCT), profesor de autocompasiune conștientă (MSC), fondator și dezvoltator principal al Programului Ora Fericirii. În anul școlar 2014/2015, a lansat Programul Ora Fericirii la care s-au alăturat până acum peste 1500 de instituții, fapt datorită căruia peste 100.000 de copii și tineri pot participa acum la sesiunile Ora Fericirii, pe care adesea martorii le numesc simplu „ore emoționale”. Misiunea Bellei este de a sprijini sănătatea mintală a oamenilor prin metode științifice solide și astfel să contribuie la o societate mai fericită, mai sănătoasă și plină de compasiune. Cele mai cunoscute publicații ale sale sunt seria de cărți Ora Fericirii și jocurile de dezvoltare Pozitivity.

Premii:

Organizația HundrED, care promovează programe educaționale bazate pe știință, a selectat programul Ora Fericirii drept unul dintre cele 100 de inițiative de inovare școlară cu cel mai mare impact la nivel global, iar în 2025 a fost inclus în topul celor 15 cele mai eficiente programe de bunăstare școlară din lume!

Ilustratoarea Căpitanului Clipă:  Zsanett Fehér

Întrebări și răspunsuri în legătură cu programul Căpitanul Clipă

Poveștile și exercițiile din carte sunt recomandate copiilor de la grădiniță și școală primară de la vârsta de 3 ani, dar pot fi utile și copiilor mai mari dacă le plac poveștile și jocurile. Programul este flexibil, astfel încât chiar și membrii familiei de diferite vârste pot exersa împreună exercițiile.

 

Da, copiii mici pot învăța cu ușurință elementele fundamentale ale mindfulness-ului, mai ales dacă o întâlnesc sub formă de exerciții jucăușe și creative. Poveștile și exercițiile sunt concepute în așa fel încât să îi implice pe copii cu bucurie și să îi încurajeze să le exerseze.

 

Programul Căpitanul Clipă durează 10 săptămâni, cu o poveste și un exercițiu pe săptămână. Acest interval de timp permite copiilor să stăpânească treptat tehnicile. Totodată, programul poate fi tratat flexibil, astfel încât să puteți reveni oricând asupra basmelor și exercițiilor preferate.

Nimic nu este obligatoriu în acest program. Cel mai important lucru este flexibilitatea. Desigur, basmele au un arc în programul de 10 săptămâni, dar ele își au valoarea chiar și în mod independent. Dacă simțiți nevoia să vă ocupați de un anumit subiect, nu ezitați să experimentați. Puteți înainta în ritmul dumneavoastră și chiar puteți alege doar piesele care vă plac cel mai mult.

Este cu totul în regulă! Basmele oferă o experiență magică în sine, ajutându-ți copilul să se calmeze, să rătăcească într-o lume imaginară și să întărească conexiunea pe care o aveți. Dacă doriți, mai târziu puteți încerca și exercițiile.

Da, cu siguranță! Mindfulness-ul, prezența conștientă poate fi o resursă valoroasă nu numai pentru copii, ci și pentru adulți în dezvoltarea conștiinței de sine, reducerea stresului și găsirea echilibrului emoțional. Pe măsură ce exersați practicile împreună cu copilul dvs., puteți experimenta și efectele benefice ale mindfulness-ului.

În timpul poveștilor interactive de mindfulness ale Căpitanului Clipă, puteți implica activ copiii în lumea basmelor prin diverse exerciții jucăușe. Scopul este ca cei mici să nu fie doar simpli ascultători, ci și participanți la basm, astfel încât să se poată cufunda mai ușor în învățăturile basmului.

Da, de fapt, este foarte recomandat! Copiii se bucură adesea când o poveste sau un exercițiu devine un element recurent în viața de zi cu zi. Repetiția ajută la aprofundarea și la însușirea noilor abilități. O poveste sau un exercițiu poate fi repetat timp de câteva săptămâni, ceea ce consolidează și mai mult cele învățate.

Pentru copiii de vârstă preșcolară, programul poate fi împărțit în blocuri mai scurte, de 10-15 minute. Puteți procesa o poveste sau un exercițiu adaptat intereselor și energiei grupului. De exemplu, se spune o poveste într-o zi și apoi puteți încerca exercițiile a doua zi. Interactivitatea și elementele jucăușe ajută la menținerea atenției lor.

Programul poate fi folosit eficient nu doar acasă, ci și la grădiniță, precum și la școală. Exercițiile pot fi bine integrate în activitățile de grup de grădiniță sau în lecțiile școlare, de exemplu la începutul zilei, în timpul de odihnă sau la sfârșitul zilei. Poveștile și exercițiile procesate în grup pot, de asemenea, întări coeziunea grupului.

Alege varianta pachet – e mai avantajos!

Puteți cumpăra cartea Căpitanul Clipă la un preț mai avantajos, împreună cu jocuri de dezvoltare populare, care se potrivesc tematic!

Spiridușul Inimii ales de aproape 20.000 de familii ! Fii tu următorul!

Căpitanul Clipă

Program de reglare emoțională și concentrare a atenției

65.00 lei

Pachetul Căpitanul Clipă & Spiridușul Inimii

Ofertă pachet: economisește de la 137,89 lei

123.89 lei

Pachetul Căpitanul Clipă & Poarta Aventurilor

Ofertă pachet: economisește de la137,89 lei

123.89 lei

Pachetul Cărțile Spiridușul Inimii, Poarta Aventurilor și Căpitanul Clipă

Ofertă pachet: economisește de la290,67 lei

243.89 lei